2nd generation side-grip piler and UP/DOWN hammer

1. ja 2. sukupolven vertailu

Aihe1. sukupolvi2. sukupolviRaMeC'n edut
Vibravoiman sijainti80-90cm pontin ulkopuolella.
Keskellä ponttia.
Johtuen RaMeCin patentoimasta “Centric hit’stä”, RaMeC:n vibravoima on aina yli 20% suurempi samassa kaivinkoneessa. Lisäetu tulee RaMeC’lle kuolleen painon painoerosta.
Miten varmistua “centric hit’n” eduista? Kysy kuljettajalta, kuinka paljon nopeammin pontti tunkeutuu maahan kun hän on vaihtanut Sivu-Otosta pääty ottoon? (Hän vastaa yli 20%:a).
Johtuen “centric hit’n” rakenteesta, RaMeC EI tunne hitsaus- tai vaimennuskumi-ongelmia.
2. Vibran kuollut paino


(”kuollut paino” on se pontiniskijässä oleva paino, jota kiihdytetään 50 kertaa sekunnissa ylös ja alas)
1500kg - 2500kg
800-900kg
RaMeC’n vibravoima on aina yli 20% suurempi samassa kaivinkoneessa.
Muutamat Sivu-Oton valmistajat ovat lisänneet “kuollutta painoa” 20-30%:a, aiheuttaen 20-30%:n vibravoima putoamisen. Syy miksi he korjaavat nyt vanhoja koneitaan voimakkaammaksi saadakseen alkuperäisen vibravoiman takaisin.
3. MaatärinäErittäin korkea maatärinä, koska 1:sen sukupolven vibra “ravistaa” ponttia erittäin voimakkaasti. Yli 50% maatärinästä tulee pontin “ravistuksesta”.Todella matala maatärinä, koska “centric hit” aiheuttaa lähes olemattoman pontin ravistuksenKaupunkialueella historialliset rakennukset.
Rautateillä rautatien luiskat ja raiteiden poikkipalkit.

Mittasimme maatärinän RaMeCälla:
Kovassa maassa 4-7mm/s, pehmeässä 1-3 mm/s (monissa maissa suurin sallittu arvo historiallisen rakennuksen lähellä on 6 mm/s ja kaupunkialueella 12 mm/s.

"Tärinävapaa Start/STOP" ei auta yhtään, koska pontin iskuun tarvitaan vibravoimaa ja "pontin ravistus/maatärinä alkaa HETI kun vibrataan"





4. Mitä “vibran aiheuttama ravistus” aiheuttaa mm. putkia vibrattaessaErittäin paljon.
Erittäin vähän.
RaMeC'lla aina yli 20% enemmän vibravoimaa samassa kaivinkoneessa ja 30-50% vähemmän aiheutettua maatärinää. Lisäksi RaMeC EI katko esim. putkia ylimmän leuan yläpuolelta.
5. Ajettaessa pontteja X, Y, Z, tai R-suunnassa

- Manuaaliohjaus: erittäin paljon ongelmia niin X, Y, Z ja R suunnassa.
- Automaatti-ohjaus: vähemmän ohjausongelmia, mutta vaatii kuljettajalta kymmenien tuntien koulutuksen.
Erittäin yksinkertainen ja tarkka ohjaus.
Ei ongelmia X, Y, Z tai R- suunnissa.
Johtuen “centric hit’stä”, RameC’n ohjaus on yksinkertainen ja luotettava. Kuljettajakoulutus kestää vain 4-6 tuntia
Jokainen motivoitunut, uusi kaivinkoneen kuljettaja pystyy ajamaan pontin suoraan tai mihin tahansa haluttuun kulmaan vain 2-4 tunnin harjoittelulla.
6. Ponttiseinä “kaatuu oikealle” ongelma/haaste
Suuri haaste kuljettajalle, koska 1:n sukupolven pontiniskijän vibravoima pyrkii luonnostaan kaatamaan ponttia toiseen suuntaan.

Picture taken in August 2018
Ei haastetta, koska "centric hit'n" takia vibravoima on pontin keskellä10-50% enemmän iskettyjä pontteja.
7. Ponttileukojen tartuntavoima50-60 tonnia kahdesta leuasta.Vakiona 130 tonnia.Ei tartuntaleukojen liukumista. Ei “kissan kynnen jälkiä” pontissa. Suuret säästöt tarrainkustannuksissa.
8. Vibra-laakereiden voitelu- ja jäähdytysjärjestelmäMuutamilla valmistajilla ei ole ylimääräistä voitelua. Muutamilla minimaalinen voitelujärjestelmä, mutta EI jäähdytystä.Täydellinen voitelu- ja jäähdytysjärjestelmä.
Pidempi laakereiden käyttöikä. Ei työkatkoja jäähdytystä varten.
9. Huolto/korjaus kustannukset20-30% suuremmat.Takaamme 20-30% pienemmät huolto/käyttökustannuksetYksi kohta jälleen käytännössä RaMeC’n business ideasta. Katso “RaMeC business idea”.
10. Kova maa (SPT>40)Ei mahdollista.Jos vibravoima ei riitä, kuljettajalla kahdessa minuutissa UP/DOWN vasara ja työ saadaan loppuun.
UP/DOWN vasaralla säästöt per työmaa voivat olla tuhansia ja tuhansia euroja. Ei tarvetta kuljettaa kalliita koneita työn lopettamiseen.
11. Kaksois-Z tai patojen vahvistuspontti > 1400mm leveäVain lyhyet kaksois-U-profiilitEi ongelmaa Special RaMeC'lla

Enemmän erikoistöitä!
Enemmän käyttöastetta!
Enemmän voittoa!

Mitä jokainen pontitusurakoitsija tietää tai pitäisi tietää taloudellisemmasta tavasta tehdä ponttityötä

 

  1. Miksi käytetään vibraa eikä vasaraa?
    Vibran tehtävä on pitää pontti jatkuvassa YLÖS-ALAS liikkeessä, eli pontin ja maaperän välisellä liikekitkan alueella Vasaran on puolestaan voitettava jokaisella lyönnillä lepokitka, mikä on maaperässä 3-4 kertaa suurempi kuin liikekitka.
  2. Vibran “kuollut” paino (kts. kohta 2. yllä)
    Kaivinkoneen antamaa hydraulitehoa tarvitaan kiihdyttämään 40-50 kertaa sekunnissa YLÖS/ALAS, a) 800-2500kg pontiniskijän kuollutta painoa b) 500-700kg pontin painoa ja voittamaan pontin ja maaperän välinen kitka. “Kuollut paino” muodostuu vibran tartunta-leuoista, c) vibrakoneistosta, d) hydrauli-sylintereistä, hydrauli-moottoreista jne, eli painoista, jotka liikkuvat 40-50 kertaa sekunnissa YLÖS/ALAS.
    (”Centric hit’n” innovaatiot: RaMeC’ssa vain vibrakoteloon integroidut pontin tartuntaleuat liikkuvat YLÖS/ALAS)
    Yksinkertainen yhteenveto: “Mitä pienempi ”kuollut paino”, sitä enemmän tehoa vibraukseen” samassa kaivinkoneessa ja pienempi polttoaineen kulutus
  3. 1.  Maatärinän aiheuttaa 40-70%:sti pontin ravistus ja 30-60%:sti maan kitka (katso kohta 3 ja 4)
  1. 2. Työmelun aiheuttaa 50-80%:sti pontin ravistus, loput aiheuttaa kaivinkone ja vibraattori
  2. Miten vertailla vibravoimia eri valmistajien välillä?
    Ainoa oikea tapa on vertailla pontiniskijän ottamaa hydraulitehoa ja lisäämällä tehoon RaMeC “centric hit’n” tuoma yli 20%:n lisäteho. (katso esitteen TEKNILLISET tiedot)
    Miksi hydrauliteho: eräillä valmistajilla vibran pyörimisnopeus on 1500 rpm, toisilla 3000 rpm. Eräillä vibrapainojen momentti on 2 kertaa suurempi kuin toisilla valmistajilla. Mutta yhteistä kaikille valmistajille on vibran ottama hydrauliteho

Miten vakuuttua RaMeC’n eduista?

RaMeC’n neuvo: järjestä rinnakkaistesti minkä tahansa kilpailijan kanssa, tulemme INNOLLA, ilman mitään kustannuksia testipaikalle!!! (ainoa ehtomme: asiakas on tosissaan…)